Instytut Historii UPH oraz Studenckie Koło Naukowe Historyków UPH zapraszają młodzież szkół średnich oraz jej nauczycieli historii do udziału w dorocznym Siedleckim Konkursie Historycznym. Temat tej edycji to: "Oblicza pacyfikowania dążeń narodu w dziejach Polski – rozważania w 40 rocznicę wprowadzenia stan wojennego". Termin nadsyłania konkursowych esejów upływa 31 grudnia 2021 r.
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady organizacji i uczestnictwa w Konkursie Historycznym: „Siedlecki Konkurs Historyczny”.
- Organizatorem Konkursu Historycznego „Siedlecki Konkurs Historyczny”, zwanego dalej Konkursem, jest Instytut Historii Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach oraz Studenckie Koło Naukowe Historyków UPH im. gen. Władysława Andersa, z siedzibą w Siedlcach (08-110), ul. Żytnia 39, zwani dalej Organizatorem.
- Konkurs na charakter ogólnopolski.
- Konkurs ma charakter cykliczny (coroczny).
- Dostarczenie prac na konkurs oznacza akceptację warunków, wyrażonych w niniejszym regulaminie.
- Niniejszy regulamin będzie udostępniony wszystkim potencjalnym uczestnikom konkursu na stronach http://www.ih.uph.edu.pl i https://sknhap.wordpress.com oraz w sekretariacie Instytutu Historii UPH, ul. Żytnia 39, pokój 2.18.
§ 2 Uczestnicy Konkursu
- Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie szkół ponadpodstawowych.
- Osoby, które zgłoszą swój udział w konkursie zwane są dalej Uczestnikami Konkursu.
- Osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w Konkursie za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów prawnych.
§ 3 Zasady Konkursu
- Konkurs ma tytuł: „Siedlecki Konkurs Historyczny”.
- Pracę konkursową stawowi oryginalna pisemna praca na wskazany wyżej temat, stanowiący tytuł konkursu.
- Objętość pracy to maksymalnie 4 strony maszynopisu czcionką Times New Roman, rozmiar czcionki 12 z pojedynczym odstępem.
- Na stronie tytułowej pracy, w prawym górnym rogu, należy umieścić: imię i nazwisko, klasę uczestnika konkursu, nazwę szkoły, jej adres tradycyjny i elektroniczny oraz imię
i nazwisko nauczyciela, który sprawował opiekę merytoryczną podczas pisania pracy, zwanego dalej Opiekunem. - Zgłoszenie konkursowe musi zawierać:
- pracę konkursową oznaczoną w sposób, o którym mowa w ust. 4;
- wypełniony i podpisany formularz Oświadczenia autora pracy (zgodnie z załącznikiem nr 1 do regulaminu) lub Oświadczenie opiekuna prawnego autora pracy (zgodnie
z załącznikiem nr 2 do regulaminu); - w przypadku pełnoletniego autora pracy: również wypełniony i podpisany formularz „Zgoda autora pracy na przetwarzanie i publikację danych osobowych” (zgodnie
z załącznikiem nr 3 do regulaminu); - w przypadku niepełnoletniego autora pracy: również wypełniony i podpisany formularz „Zgoda opiekuna prawnego autora pracy na przetwarzanie i publikację danych osobowych” (zgodnie z załącznikiem nr 4 do Regulaminu).
- Zgłoszenie należy przesłać na adres: Instytut Historii UPH, ul. Żytnia 39, 08-110 Siedlce, z dopiskiem na kopercie „Konkurs historyczny” lub pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie wiadomości należy wpisać „Konkurs historyczny”. Oświadczenia podpisane przez uczestników lub ich opiekunów należy załączyć do e-maila w formie skanów.
- Prace będą kodowane i sprawdzane anonimowo.
- Spośród zgłoszonych prac organizator wyłoni trzech laureatów.
- Prace przesłane na Konkurs pozostają własnością autorów i mogą być odebrane osobiście po zakończeniu poszczególnych etapów Konkursu, zgodnie z przyjętym terminarzem,
z zastrzeżeniem § 4 ust. 4.
§ 4 Terminarz Konkursu
- Pracę należy wysłać do dnia 31 grudnia bieżącego roku, w którym ogłoszono kolejną edycję konkursu. W przypadku korzystania z tradycyjnej poczty decyduje data stempla pocztowego.
- Ogłoszenie wyników konkursu oraz uroczyste wręczenie nagród nastąpi w terminie 30 dni od zakończenia przyjmowania zgłoszeń, na terenie gmachu Wydziału Nauk Humanistycznych UPH, ul. Żytnia 39.
- O terminie uroczystości Uczestnicy Konkursu zostaną poinformowani pocztą elektroniczną lub telefonicznie. Informacja ta zostanie również zamieszczona na stronach internetowych Organizatora.
- Prace Uczestników Konkursu, które nie zostały im zwrócone w trybie § 3 ust. 9, po upływie terminu reklamacji podlegają komisyjnemu zniszczeniu.
§ 5 Komisja Konkursowa
- Laureatów wyłoni Komisja Konkursowa w trzyosobowym składzie.
- W skład Komisji Konkursowej wchodzi dwóch nauczycieli akademickich oraz przedstawiciel Studenckiego Koła Naukowego Historyków UPH im. gen. Władysława Andersa.
- Ocenie będą podlegały: oryginalne przemyślenia, zgodność z faktami historycznymi, poprawność językowa i stylistyczna.
- Komisja wyłoni I, II i III miejsce.
§ 6 Nagrody
- Wszyscy Uczestnicy konkursu i ich Opiekunowie otrzymają dyplomy uczestnictwa.
- Praca Laureata pierwszego miejsca konkursu zostanie opublikowana w czasopiśmie naukowym Studenckiego Koła Naukowego Historyków UPH „Officina Historiae” (ISSN: 2545-0905).
- Laureaci trzech pierwszych miejsc otrzymają nagrody rzeczowe.
- Nagrody zostaną wręczone zgodnie z § 4 ust. 2 niniejszego regulaminu, a w przypadku braku możliwości uczestnictwa w uroczystości, będzie można je odebrać osobiście
w sekretariacie Instytutu Historii UPH, ul. Żytnia 39, p. 2.18. - W przypadku otrzymania nagrody Laureaci zobowiązani są do okazania dokumentu tożsamości.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność przekazania nagrody
z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności w przypadku, gdy Uczestnik Konkursu podał niepoprawne lub nieprawdziwe dane. - Uprawnienie do nagrody nie może być przeniesione na osobę trzecią ani zamienione na ekwiwalent pieniężny.
- Organizator zastrzega sobie prawo do przyznania dodatkowych nagród.
§ 7 Przetwarzanie danych osobowych i prawa autorskie
- Administratorem danych osobowych Uczestników konkursu jest Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, z siedzibą przy ul. Konarskiego 2, 08-110 Siedlce.
- Inspektorem Ochrony Danych (IOD) jest Pan Roman Sikorski, z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Dane osobowe podane przez Uczestnika konkursu, będą przetwarzane w celu organizacji, przeprowadzenia i promocji Konkursu, publikacji informacji o laureatach Konkursu oraz ich prac na stronie internetowej Organizatora, w mediach współpracujących przy organizacji konkursu oraz w czasopiśmie naukowym Studenckiego Koła Naukowego Historyków UPH „Officina Historiae” (ISSN: 2545-0905), a także w celach archiwizacyjnych i zapewnienia rozliczalności wymaganej przepisami ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1 oraz Dz.Urz. UE L 127 z 23 maja) o ochronie danych osobowych, zwanego dalej RODO. - Dane osobowe zbierane są również na podstawie wyrażonej zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) na potrzeby organizacji
i przeprowadzenia konkursu oraz opublikowania informacji o laureatach konkursu. - Administrator przetwarza wskazane dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, którym jest umożliwienie uczestnikom Konkursu wzięcia w nim udziału, umożliwienie przeprowadzenia konkursu, opublikowanie informacji o laureatach
i archiwizację dokumentów. - Dane osobowe przechowywane będą zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 553) – przez czas określony w tych przepisach.
- Osoby, których dane osobowe przetwarza Administrator, mają prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- żądania sprostowania (poprawienia) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne,
a także prawo do żądania ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub
w ramach sprawowania władzy publicznej; - żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w przypadku gdy przetwarzanie nie jest oparte na przesłance zgody osoby na przetwarzanie jej danych;
- wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do umożliwienia Administratorowi zorganizowania Konkursu, powiadomienia laureatów o wynikach konkursu i przyznaniu nagród.
- Osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez Organizatora Konkursu, ma prawo
w każdej chwili wycofać zgodę na przetwarzanie jej danych osobowych w takim zakresie, w jakim takiej zgody udzieliła. Cofnięcie zgody nie będzie miało jednak wpływu na przetwarzanie, którego dokonano na podstawie zgody tej osoby przed jej cofnięciem. - Administrator nie przetwarza danych osobowych uczestników Konkursu w sposób zautomatyzowany.
- Uczestnik Konkursu zezwala Organizatorowi na prezentowanie prac zarówno na stronie internetowej, jak i w mediach współpracujących przy organizacji Konkursu.
- Laureat pierwszego miejsca Konkursu zezwala na opublikowanie swojej pracy
w czasopiśmie naukowym Studenckiego Koła Naukowego Historyków UPH „Officina Historiae” (ISSN: 2545-0905), bez obowiązku zapłaty wynagrodzenia na rzecz laureata. - Przysyłając lub dostarczając pracę na Konkurs uczestnik jednocześnie oświadcza, że przysługują mu autorskie prawa majątkowe do zgłoszonej pracy, które nie są ograniczone na rzecz żadnej osoby trzeciej.
§ 8 Reklamacje
- Wszystkie reklamacje dotyczące sposobu przeprowadzenia Konkursu Uczestnicy Konkursu winni zgłosić na piśmie w czasie jego trwania na adres Organizatora, jednak nie później niż 7 dni od dnia ogłoszenia wyników Konkursu. Decyduje data stempla pocztowego. Reklamacje zgłoszone w późniejszym terminie nie będą rozpatrywane.
- Pisemne reklamacje powinny zawierać imię, nazwisko, dokładny adres Uczestnika, oraz dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji podpisane przez Uczestnika i Opiekuna.
- Organizator w terminie 30 dni od otrzymania reklamacji rozpatrzy reklamację i pisemnie poinformuje zgłaszającego o zajętym stanowisku. Decyzja Organizatora jest ostateczna
i nie przysługuje od niej odwołanie.
§ 9 Postanowienia końcowe
- Data ogłoszenia informacji dotyczącej Konkursu na stronie internetowej Organizatora uznaję się za dzień rozpoczęcia Konkursu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia Konkursu i dostępny jest w sekretariacie Instytutu Historii UPH, ul. Żytnia 39, p. 2.18 na stronie internetowej http://www.ih.uph.edu.pl oraz https://sknhap.wordpress.com.
- Prawa i obowiązki Organizatora i Uczestników Konkursu określone są wyłącznie
w niniejszym Regulaminie. - Wszystkie treści zawarte w materiałach reklamowo-promocyjnych mają charakter jedynie informacyjny. Moc prawną mają jedynie postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Wszystkie pytania dotyczące Konkursu należy kierować drogą e-mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, z zastrzeżeniem, że uprawnienia Uczestników Konkursu nabyte przed dokonaniem zmiany będą w pełni respektowane.
- Zmieniony regulamin obowiązuje od czasu opublikowania go na stronie: http://www.ih.uph.edu.pl oraz https://sknhap.wordpress.com.
- Osoby, które nie spełnią warunków Regulaminu lub podadzą nieprawdziwe dane zostaną zdyskwalifikowane.
- Organizator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia prac lub ich zaginięcie podczas ich wysyłania.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość przekazania nagrody z uwagi na brak kontaktu z Uczestnikiem Konkursu lub z innych powodów niezależnych od Organizatora.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne wady fizyczne nagród rzeczowych. Wszelkie roszczenia związane z rękojmią lub gwarancją należy składać
u producenta. - W kwestiach nieuregulowanych niniejszym regulaminem rozstrzyga Organizator.
ZAŁĄCZNIK NR 1
OŚWIADCZENIE AUTORA PRACY
(formularz należy dołączyć do pracy w przypadku pełnoletniego autora pracy)
Dane uczestnika konkursu:
Imię i nazwisko autora pracy: ………………………………………………………………….
Wiek: ……
Adres i pełna nazwa szkoły: ……………………………………………………………………
Numer telefonu do kontaktu: …………………………………………………………………..
Oświadczam, że powyższe dane są prawdziwe i aktualne, a praca konkursowa jest wynikiem samodzielnej pracy autora. Przysługują mi wszelkie autorskie prawa osobiste i majątkowe do pracy konkursowej i nie są one w żaden sposób ograniczone lub obciążone prawami osób trzecich.
Oświadczam, że zapoznałem/-am się z Regulaminem Konkursu Historycznego „Siedlecki Konkurs Historyczny”, organizowanego przez Instytut Historii Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach oraz Studenckie Koło Naukowe Historyków UPH im. gen. Władysława Andersa i akceptuję jego warunki.
Oświadczam, że moja praca konkursowa nie narusza praw osób trzecich, w szczególności nie narusza ich majątkowych i osobistych praw autorskich.
Za wszelkie roszczenia osób trzecich, które wynikają z tytułu naruszenia ich praw odpowiada uczestnik konkursu.
……………………………… ……………………………………………
miejscowość, data czytelny podpis uczestnika konkursu
ZAŁĄCZNIK NR 2
OŚWIADCZENIE OPIEKUNA PRAWNEGO AUTORA PRACY
(formularz należy dołączyć do pracy w przypadku autora, który nie osiągnął pełnoletniości)
Dane uczestnika konkursu:
Imię i nazwisko autora pracy: ………………………………………………………………….
Wiek: ……
Adres i pełna nazwa szkoły: ……………………………………………………………………
Numer telefonu do kontaktu: …………………………………………………………………..
Dane opiekuna prawnego do kontaktu:
Imię i nazwisko opiekuna prawnego: …………………………………………………………
Adres e-mail opiekuna prawnego: ……………………………………………………………
Numer telefonu do kontaktu: …………………………………………………………………
Oświadczam, że powyższe dane są prawdziwe i aktualne, a praca konkursowa jest wynikiem samodzielnej pracy autora. Autorowi przysługują wszelkie autorskie prawa osobiste
i majątkowe do pracy konkursowej i nie są one w żaden sposób ograniczone lub obciążone prawami osób trzecich.
Oświadczam, że zapoznałem/-am się z Regulaminem Konkursu Historycznego „Siedlecki Konkurs Historyczny”, organizowanego przez Instytut Historii Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach oraz Studenckie Koło Naukowe Historyków UPH im. gen. Władysława Andersa i akceptuję jego warunki.
Oświadczam, że zgłoszona praca nie narusza praw osób trzecich, w szczególności nie narusza ich majątkowych i osobistych praw autorskich. Za wszelkie roszczenia osób trzecich, które wynikają z tytułu naruszenia ich praw odpowiada uczestnik konkursu.
Zgoda na udział w konkursie
Wyrażam zgodę na udział ………………………………………………………………….
(imię i nazwisko autora pracy)
w Konkursie Historycznym „Siedlecki Konkurs Historyczny”, organizowanym przez Instytut Historii Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach oraz Studenckie Koło Naukowe Historyków UPH oraz na nieodpłatne wykorzystanie nadesłanej pracy zgodnie z regulaminem konkursu.
……………………………… ……………………………………………
miejscowość, data czytelny podpis opiekuna prawnego uczestnika konkursu
ZAŁĄCZNIK NR 3
Zgoda autora pracy na przetwarzanie i publikację danych osobowych
(formularz należy dołączyć do pracy w przypadku pełnoletniego autora)
Wyrażam zgodę na podawanie do publicznej wiadomości mojego imienia i nazwiska
w związku z udziałem w Konkursie Historycznym „Siedlecki Konkurs Historyczny”, organizowanym przez Instytut Historii Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach oraz Studenckie Koło Naukowe Historyków UPH we wszelkich ogłoszeniach, zapowiedziach i informacjach o konkursie oraz jego wynikach.
Wyrażam również zgodę na przetwarzanie przez organizatora Konkursu danych osobowych podanych w zgłoszeniu, w celu przeprowadzenia i realizacji Konkursu oraz upowszechnienia pracy konkursowej na stronie internetowej Organizatora, w mediach współpracujących przy organizacji konkursu oraz w czasopiśmie naukowym Studenckiego Koła Naukowego Historyków UPH „Officina Historiae”. Jednocześnie oświadczam, że jestem świadomy/-a dobrowolności podania danych oraz że zostałem/-am poinformowany/-a o prawie wglądu do podanych danych oraz możliwości ich poprawiania.
……………………………… ……………………………………………
miejscowość, data czytelny podpis uczestnika konkursu
ZAŁĄCZNIK NR 4
Zgoda opiekuna prawnego autora pracy na przetwarzanie i publikację danych osobowych
(formularz należy dołączyć do pracy w przypadku autora, który nie osiągnął pełnoletniości)
Wyrażam zgodę na podawanie do publicznej wiadomości imienia i nazwiska autora pracy
……………………………………………………….
(imię i nazwisko autora pracy)
w związku z udziałem w Konkursie Historycznym „Siedlecki Konkurs Historyczny”, organizowanym przez Instytut Historii Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach oraz Studenckie Koło Naukowe Historyków UPH, we wszelkich ogłoszeniach, zapowiedziach i informacjach o konkursie oraz jego wynikach.
Wyrażam również zgodę na przetwarzanie przez Organizatora Konkursu danych osobowych podanych w zgłoszeniu, w celu przeprowadzenia i realizacji Konkursu oraz upowszechnienia pracy konkursowej na stronie internetowej Organizatora, w mediach współpracujących przy organizacji konkursu oraz w czasopiśmie naukowym Studenckiego Koła Naukowego Historyków UPH „Officina Historiae”. Jednocześnie oświadczam, że jestem świadomy/-a dobrowolności podania danych oraz że zostałem/-am poinformowany/-a o prawie wglądu do podanych danych oraz możliwości ich poprawiania.
……………………………… ……………………………………………
miejscowość, data czytelny podpis opiekuna prawnego uczestnika konkursu